تعمیر پروژکتور ال ای دی

تعمیر پروژکتور ال ای دی

فهرست مطالب

تعمیر پروژکتور ال ای دی در غرب تهران

تعمیر پروژکتور ال ای دی به صورت کامل در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. پروژکتور ال ای دی از جمله محصولاتی است که اغلب در فضای باز استفاده می شود و به همین دلیل آسیب پذیرتر است. این پروژکتورها نور خوبی دارند و ساختار بسیار اصولی و استانداردی دارند. تعمیر پروژکتور ال ای دی از مواردی است که با انجام به موقع و اصولی عمر این محصولات را بالا می برد. بسیاری از ابزارهای نورپردازی در صورت خرابی باید به طور کامل تعویض شوند و امکان تعمیر آنها وجود ندارد، اما پروژکتورهای ال ای دی در برخی از مراکز در هنگام خرابی جزو تجهیزات قابل تعمیر هستند.

قیمت تعمیر پروژکتور ال ای دی

قیمت تعمیر پروژکتور ال ای دی بستگی به نوع مشکل و نحوه رفع آن و همچنین قطعات مورد نیاز دارد. پروژکتورها بسته به عوامل مختلفی ممکن است آسیب ببینند و شکسته شوند. برای برآورد هزینه تعمیر، ابتدا باید پروژکتور مورد بررسی قرار گیرد. سپس قیمت آن مشخص می شود. تعمیرات تخصصی المپیک منصفانه ترین قیمت را برای تعمیر انواع قطعات الکترونیکی دارد و تنها با یک تماس می توانید از این قیمت ها مطلع شوید.

 

دلایل نیاز به تعمیر پروژکتور ال ای دی

معمولا از نورافکن ها در فضای بیرونی استفاده می شود و به همین دلیل امکان ساییدگی و فرسودگی در طول زمان وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که دیگر نمی توان از نورافکن ها استفاده کرد، بلکه با تعمیر و بررسی ایراد، مانند اول کار خواهند کرد. روز در اینجا برخی از دلایل بد بودن پروژکتور ال ای دی آورده شده است:

حرارت

گرما دشمن پروژکتور LED است و کارایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. تمام وسایل برقی گرما تولید می کنند. این گرما در حد استاندارد است و اگر حرارت از حد استاندارد بیشتر شود، به پروژکتور آسیب می رساند. بنابراین بهتر است چراغ های مه شکن را در مکانی نصب کنید که حرارت کمتری ببیند.

به دام انداختن حرارت پروژکتور

معمولا پروژکتور ال ای دی گرمای تولید شده خود را دفع کرده و به محیط اطراف پخش می کند. اگر این گرما خارج نشود و در داخل LED ها محبوس نشود، می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

LED ها می توانند به طور کامل بسوزند.

قرار گرفتن در معرض آنها باید کاهش یابد که حتی اگر مشکل حل شود، قابل برگشت نیست.

در برخی موارد کاهش نور موقتی است و پس از رفع مشکل دفع نشدن گرما، نور LED دوباره به آن برمی گردد.

این موضوع ممکن است باعث تغییر رنگ نورافکن ها شود. اگر حرارت زیاد باشد، ممکن است با چشمان خود متوجه این تغییر رنگ شوید.

خرابی تراشه

پروژکتور ال ای دی دارای بخشی به نام تراشه است که از مجموعه ای از کانال های PN تشکیل شده است. تراشه ها روی قطعات فلزی قرار می گیرند تا گرما را به سرعت در فضا پخش کنند، اما چون این قطعه ابعاد کوچکی دارد، در برخی موارد نمی تواند این کار را به خوبی انجام دهد. به همین منظور برخی از شرکت های معتبر قطعه آلومینیومی به نام هیت سینک را در این دستگاه نصب می کنند.

نحوه تعمیر پروژکتور ال ای دی

خرابی درایور

درایورها به نوعی منبع تغذیه نورافکن ها هستند و برق 220 وات شهری را به توان ورودی مورد نیاز این محصول تبدیل می کنند. به همین دلیل این قسمت در پروژکتورها اهمیت زیادی دارد. اگر کیفیت درایورها خوب نباشد یا آسیب ببیند به کل سیستم پروژکتور آسیب وارد می کند بنابراین در تعمیر پروژکتور ال ای دی باید به سلامت این قطعه توجه کرد.

ممکن است متوجه شده باشید که برخی از نورافکن ها پس از مدتی شروع به سوسو زدن می کنند. خرابی درایور می تواند این مشکل را ایجاد کند. البته در برخی موارد دلیل سوسو زدن پروژکتورها عدم توانایی دفع کامل گرما است که با نصب هیت سینک رفع می شود.

مشکل با ال ای دی

یکی از رایج ترین و ساده ترین دلایل خرابی پروژکتور سوختن ال ای دی های داخل آن است. در این حالت پروژکتور سوسو می زند یا به طور کامل خاموش می شود. بنابراین با تعویض ال ای دی ها به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

ورود آب به ال ای دی

معمولاً چراغ های جلو در قسمت بار قرار می گیرند، بنابراین به مرور زمان امکان نفوذ آب به داخل این محصول وجود دارد. البته برندهای معتبر پروژکتور در برابر نفوذ آب مقاومت می کنند و کمتر دچار این مشکل می شوند، اما برخی از پروژکتورها در نهایت قابلیت خود را از دست می دهند و می سوزند، زیرا برد موجود در آن محصول آسیب دیده است و می توانید با تعویض آن مشکل را برطرف کنید.

آفتاب

نور خورشید همچنین می تواند به ساختار پروژکتورها آسیب برساند.

از آنجایی که برخی از قسمت های پروژکتور ال ای دی از پلاستیک ساخته شده است، ممکن است در طول زمان فرسایش یابد. بنابراین برای محافظت از پروژکتور خود در برابر نور خورشید و باران، بهتر است یک سایبان سقفی روی آن طراحی کنید.

درایور یا برد پروژکتور ال ای دی را تعمیر کنید

درایور یا برد پروژکتور ال ای دی یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات این محصول است که ممکن است به مرور زمان آسیب ببیند. بنابراین تعمیر این قطعات باید توسط متخصص و تکنسین انجام شود. اگر کارت دستگاه به خوبی تعمیر نشود پس از مدتی می سوزد و نیاز به تعمیر دارد. بنابراین بهتر است تعمیر درایور و برد پروژکتور ال ای دی را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید.
بهساز الکترونیک یکی از نمایندگان فروش بهترین برند با کیفیت ترین پروژکتورهای ال ای دی می باشد و کیفیت محصولات موجود در این فروشگاه عالی می باشد. پروژکتورهای این نمایندگی پشت پروژکتورهای خود ایستاده و به تمامی اجزا و قطعات این محصول تسلط کامل دارند. اگر به هر دلیلی از کیفیت پروژکتور ال ای دی کاسته شد، کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا به صورت تخصصی مشکل پروژکتور شما را برطرف کنند.

آخرین کلمه

خوشبختانه پروژکتور ال ای دی یکی از مواردی هستند که قابل تعمیر هستند و اگر مشکلی پیش آمد می توانید آن را تعمیر کنید و دوباره از آن استفاده کنید. بنابراین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. پروژکتورها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند و برای رفع مشکل ابتدا باید بتوانید مشکل را شناسایی کنید. برای این کار بهتر است از متخصص کمک بگیرید. بهزاز الکترونیک با آغوش باز پذیرای نظرات و سوالات شما هستیم. برای ما کامنت بگذارید یا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

با ما تماس بگیرید!

برای بازسازی ظروف با کارشناسان ما به شماره 09102163861 تماس حاصل فرمایید!

مطالبی که بهتر است بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

ثبت درخواست بازسازی ظروف
1انتخاب نوع ظروف
2ثبت آدرس
3ثبت زمان ارسال
4توضیحات اضافی
جنس ظروف(Required)