تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی

تعمیر پروژکتور و لامپ ال ای دی

فهرست مطالب

تعمیرات پروژکتور و لامپ LED

تعمیرات پروژکتور و لامپ led

آیا شما هم به دنبال تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی خود هستید؟ بی شک در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع لامپ ال ای دی یا پروژکتور در بازار ایران موجود است. هر کدام از این مدل ها و ساختار ها، یک سری ویژگی های کلیدی و خاص را در خود جای داده اند. آشنایی با روند کلی تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی به افراد کمک می کند تا از سختی کار و نحوه تعمیر اطلاعات کافی به دست آورند. لازم به ذکر است که بدون استفاده از ابزار ها و وسایل دقیق، امکان بررسی و تعمیر لامپ ال ای دی وجود ندارد. پس، اگر پروژکتور یا لامپ ال ای دی شما خراب شده است، در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل خرابی، راه حل و هزینه تعمیر را با هم بررسی نماییم.

علت خرابی یک لامپ ال ای دی یا پروژکتور

اولین مرحله تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی، عیب یابی و شناسایی علت خرابی است. به صورت کلی دلایل متنوعی را می توان برای خرابی این دستگاه معرفی کرد. گاهی اوقات دستگاه شما فقط به علت نوسان برق دچار آسیب های الکترونیکی شده و با تعویض قطعات سوخته، مشکل حل می شود. گاهی اوقات پروژکتور و لامپ ال ای دی شما فقط به علت دریافت یک ضربه آسیب های فیزیکی جدی دیده و با مشکل مواجه شده است.

در اولین مرحله، شما باید مطمئن شوید که هیچگونه شکستگی و آسیب دیدگی فیزیکی بر روی بدنه محصول وجود ندارد. چرا که آسیب دیدگی می تواند نتایج نا مطلوبی را برای تعمیر به همراه داشته باشد. دیگر مشکل رایجی که می تواند نیاز به تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی را دو چندان کند، خشک شدن خمیر سیلیکون می باشد. این خمیر که یک هادی گرمایی به حساب می آید، می تواند به کاهش دمای برد کمک کند.

خشک شدن خمیر سیلیکونی

زمانی که این خمیر خشک شود، شما به تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی نیاز پیدا خواهید کرد. در این شرایط شما باید برد و خنک کننده را از هم جدا نمایید و سپس خمیر سیلیکون را اعمال کنید. دیگر دلیلی که می توان برای خرابی لامپ های ال ای دی مطرح کرد، سوختن و خراب شدن خود لامپ می باشد. به صورت کلی لامپ های ال ای دی یک نقطه شکست ولتاژ دارند. این نقطه شکست بر روی کیفیت نهایی کار و طول عمر آنها موثر می باشد. هرچه لامپ حساس تر باشد، مقاومت آن در برابر آسیب ها و مشکلات مختلف بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که کیفیت خنک کننده، نوسانات برق و میزان ولتاژ ورودی دستگاه را می توان به عنوان دیگر دلایل خرابی و نیاز پیدا کردن به تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی شناسایی کرد.

بررسی پروسه تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی

حال که با دلیل خرابی آشنا شدیم، بیایید تا به سراغ پروسه تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی برویم. به صورت کلی تیم های تعمیر کار و حرفه ای فعال در این زمینه، بسته به نوع خرابی اقدام های تعمیراتی متنوعی را مورد استفاده قرار می دهند. در ابتدا پروژکتور و لامپ ال ای دی باید باز شود. تکنسین های فعال در این زمینه همه پیچ ها و کلیپ های موجود بر روی بدنه را باز می کنند تا بتوانند به اجزای داخلی این دستگاه دسترسی داشته باشند. در مرحله بعد تیم های تعمیراتی فعال در این زمینه باید به دنبال خرابی بگردند. با ارائه شرح وضعیت درست شما می توانید سرعت این مرحله را افزایش دهید. هنگامی که خرابی پیدا شد، نوبت به تعمیر می رسد.

توجه داشته باشید که تعمیر پروژکتور و لامپ led پروسه ساده یا سریعی نیست. مخصوصا مراحل مربوط به عیب یابی می توانند شامل تست کردن و بررسی کردن چندین قطعه مختلف شوند. گاهی اوقات مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر لامپ ال ای دی بیشتر از چیزی می شود که تعمیرکار به صورت اولیه به شما اعلام کرده است. در آخرین مرحله تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی، تیم متخصص قطعات خراب را تعویض کرده یا اینکه آنها را تعمیر می کنند. و در نهایت محصول نهایی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

 

هزینه تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که هزینه تعمیر پروژکتور و لامپ led چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عوامل و فاکتور های زیادی وجود دارند که می توانند هزینه نهایی این پروسه را تحت تاثیر خود قرار دهند. هر کدام از این عوامل به نحوی خاص قیمت تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی را کم و زیاد می کنند. به عنوان مثال، اولین فاکتوری که شما باید به آن توجه داشته باشید نوع خرابی است.

تعویض قطعه نه تنها حاوی دستمزد تکنسین است، بلکه کاربر را مجبور به پرداخت هزینه قطعه نیز می کند. در حالی که تعویض خمیر سیلیکون هزینه ای پایین تر خواهد داشت. چرا که پروسه تعویض یک خمیر سیلیکون پروسه ای راحت و نسبتا سریع می باشد. جدا از این مسئله، کیفیت قطعات به کار رفته بر روی برد هم می تواند قیمت را تحت تاثیر خود قرار دهد. گاهی اوقات کاربران برای دریافت قطعات بهتر و با کیفیت تر، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهند شد.

کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، نیاز به تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی یک مسئله رایج به حساب می آید. قطعات الکترونیکی و لامپ های مختلف، یک طول عمر مفید دارند. زمانی که طول عمر مفید آنها به اتمام برسد، نوبت به تعویض یا تعمیر دستگاه می شود.

کیفیت تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی مسئله ای است که شما باید به آن توجه داشته باشید. هرچه تیمی که شما از آن استفاده می کنید خدمات بهتری را ارائه کند، کیفیت نتایج نهایی هم افزایش پیدا خواهد کرد. با استفاده از خدمات بهترین تیم های فعال در زمینه تعمیرات پروژکتور و لامپ ال ای دی، شما می توانید طول عمر مفید دستگاه را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. در ضمن، شناسایی بهترین ها به شما کمک می کند تا هزینه تعمیر را نیز کاهش دهید.

با ما تماس بگیرید!

برای بازسازی ظروف با کارشناسان ما به شماره 09102163861 تماس حاصل فرمایید!

مطالبی که بهتر است بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

ثبت درخواست بازسازی ظروف
1انتخاب نوع ظروف
2ثبت آدرس
3ثبت زمان ارسال
4توضیحات اضافی
جنس ظروف(Required)