نکات بازسازی ظروف تفلون

نکات بازسازی ظروف تفلون

فهرست مطالب

بازسازی ظروف تفلون راه حل مناسبی برای بازگرداندن ظروف قدیمی است. این ظروف به دلیل از بین رفتن مواد تفلون داخلش دیگر قابل استفاده نیستند. با این روش می‌‌توانید سال‌ها از ظروف قدیمی و باکیفیت خود بدون صرف هزینه زیادی استفاده کنید. همچنین نیازی به خرید وسایل آشپزخانه جدیدی که گاهی اوقات کیفیت بالایی ندارند؛ نیست. حال این سوال پپیش می‌‌آید که آیا استفاده از ظروف بازسازی شده مضر است؟ روش شستشو ظروف بازسازی شده چگونه است؟ در ادامه مقاله به پاسخ سوال خود خواهید رسید.

چرا بازسازی ظروف تفلون ضروری است؟

پخت و پز با ظروف تفلون بسیار آسان و لذت بخش است. حتی اگر آشپز ماهری نیستید، ظروف تفلون به شما کمک می‌‌کند مانند یک حرفه ای عمل کنید. اما مشکل این ظروف پرطرفدار خراشیده شدن کف ظروف و از بین رفتن مواد تفلون آن است. در این شرایط قطعا کیفیت غذای شما مثل قبل نخواهد بود. از طرفی خراشیدن کف ظروف تفلون در حین پخت باعث ترشح مواد سمی می‌‌شود که علاوه بر تاثیر منفی بر طعم غذا، باعث ایجاد مسمومیت و حالت تهوع می‌‌شود که این فرآیند تهدیدی طولانی مدت برای سلامتی خواهد بود. بنابراین تعمیر و ترمیم ظروف تفلون آسیب دیده ضروری است.

بازسازی ظروف تفلونی

آیا استفاده از ظروف بازسازی شده مضر است؟

یکی از نکاتی که اغلب ذهن مشتریان را درگیر می‌‌کند این است که آیا ترمیم و تعمیر تابه‌های نچسب برای سلامتی مضر است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است درابتدا راجع به نحوه ساخت ظروف تفلون توضیح دهیم. پوشش نچسب روی ظروف پخت و پز که به تفلون معروف است، مشتقی از مواد پلیمری است که در دمای تقریبی 430 درجه سانتیگراد پخته می‌‌شود. به همین دلیل مشخص است که قدرت حرارتی این ماده بسیار بالاست و مقاومت حرارتی بالایی دارد و تجزیه نمی‌شود؛ درنتیجه برای سلامتی مضر نیست.

مراحل بازسازی ظروف تفلون

مراحل بازسازی ظروف تفلون را می‌‌توان در سه مرحله اساسی خلاصه کرد.

  • در مرحله اول باید تمام قسمت‌های تفلون داخل ظرف و رنگ بیرون ظرف کاملا پاک شوند و فقط فلز بدنه باقی بماند.
  • پوشش داخلی ظروف باید در دو لایه اجرا شود.
  • در مرحله آخر بدنه رنگ شود.

انواع ظروف قابل بازسازی تفلون

بازسازی تفلون بر روی تفلون، چدن، سرامیک و گرانیت قابل اجرا است. ظروف لعابی و ظروف مسی که تحمل حرارت آنها کم است؛ قابل انجام نیست.

مزایا و معایب بازسازی ظروف تفلون

ظروف موجود دربازار در انواع مختلفی تولید شده است و هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. این شرایط برای جنس تفلون نیز صدق می‌کند. تفلون تا در حرارت خیلی زیاد قرار نگیرد و کنده نشده باشد؛ برای سلامتی خطری ایجاد نمیکند.

بازسازی ظروف المپیک

مزایا ظروف تفلون

نچسب بودن ظروف تفلون

تفلون نوعی ماده پلیمری است که سطح فلز را می‌‌پوشاند و از چسبیدن غذا به تابه در حین پخت جلوگیری می‌‌کند. تفلون در مقایسه با سایر پوشش‌های نچسب بالاترین ضریب نچسب بودن را دارد.

مقاومت حرارتی و اسیدی و قلیایی بالا

مقاومت در برابر حرارت بالا و مقاومت اسیدی و قلیایی بالا دو ویژگی برتر تفلون هستند.

ماده غیرسمی

سازندگان تفلون را ماده ای غیر سمی و بی اثر شیمیایی می‌‌دانند و ادعا می‌‌کنند که در شرایط عادی مصرف مواد غذایی حاوی آن باعث آلودگی و مسمومیت غذایی نمی‌شود. ظروف تفلون نباید در شرایط حرارت زیاد و خراشیدگی قرار بگیرند.

معایب ظروف تفلون

بیماری‌های تنفسی

دمای ظروف تفلون نباید از حد معینی بیشتر شود؛ زیرا در اثر تجزیه لایه پوششی آن انواع بخار سمی آزاد شده سرطان زا هستند. این گازهای سمی علائمی مانند تنگی نفس، خستگی، سردرد، سرفه، تب، لرز و گلودرد در انسان ایجاد می‌کنند که معمولا با سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌‌شود.

ایجاد سرطان | بازسازی ظروف تفلون

ذرات تفلون جدا شده از ته ظرف برای سلامتی مضر بوده و باعث انواع سرطان از جمله سرطان پروستات، سرطان سینه و سرطان کبد می‌‌شود. احتمال ایجاد جهش ژنتیکی نیز وجود دارد.

آسیب‌های زیست محیطی

در ظروف تفلون ماده بسیار مقاومی وجود دارد که به طبیعت آسیب می‌‌رساند و قابل تجزیه نیست.

مسمومیت بارداری و مشکلات در نوزادان

مواد تشکیل دهنده ظروف تفلون با کم خونی و اختلالات مغزی در نوزادان مرتبط است و باعث مسمومیت بارداری می‌شود و در هنگام تولد نوزادان کم وزن می‌‌شود.

کم خونی

از ماده کادمیوم در تهیه ظروف تفلون استفاده می‌‌شود، این ماده به تدریج در غذا نفوذ کرده و باعث اختلال در تولید هموگلوبین و ایجاد کم خونی می‌شود.

بازسازی ظروف

نکات طلایی برای بیشتر کردن عمر ظروف بازسازی شده تفلون

با رعایت چند نکته ساده می‌توانید عمر ظروف بازسازی شده را طولانی کنید.

  1. استفاده ازقاشق‌های چوبی هنگام پخت و پز
  2. خودداری از دادن شوک حرارتی به ظروف نچسب و ظروف را به صورت ناگهانی سرد و گرم نکنید.
  3. ظرف خالی را برای مدت طولانی مستقیماً روی گاز قرارندهید.
  4. عدم استفاده از مواد شوینده خیلی قوی
  5. عدم استفاده از مواد قوی مانند سرکه و جوش شیرین برای شستشو
  6. عدم استفاده از قاشق یا نوار زبر یا اسکاچ زبر برای جدا کردن غذای شما سوخته و موادی که به ماهیتابه چسبیده است. راه حل این است که ظرف را با آب ولرم خیس کنید و اجازه دهید مواد چسبنده در آب حل شود و از ظرف جدا شود.

سخن آخر

از مزایای بازسازی ظروف تفلون می‌توان به صرفه اقتصادی آن اشاره کرد. ما با کمترین قیمت ظروف شما را بازسازی کرده و شما را از خرید ظروف جدید بی‌ نیاز می‌کنیم. ما در مجموعه بازسازی ظروف المپیک خدمات بازسازی ظروف تفلون شما را با مواد با کیفیت توسط گروهی از متخصصان مجرب انجام می‌دهیم.

سوالات متداول پیرامون “بازسازی ظروف تفلون”

1. آیا استفاده از ظروف بازسازی شده خطرناک است؟

خیر، استفاده از ظروف تفلون زمانی خطرناک است که تفلون ظرف کنده شده باشد.

2. ماندگاری ظروف بازسازی شده چه مدت طول می‌کشد؟

اگر به صورت استاندارد بازسازی ظروف صورت بگیرد؛ عمر ظروف بسیار طولانی خواهد بود. البته باید نکات طلایی برای بیشتر کردن عمر ظروف بازسازی شده رارعایت کنید.

3. آیا مواد تفلون برای سلامتی خطرناک است؟

خیر، براساس تحقیقات علمی انجام شده در آزمایشگاه‌های جهانی مواد تفلون برای سلامتی خطری ایجاد نمیکند.

4. قیمت بازسازی ظروف چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت بازسازی ظروف کلیک کنید.

با ما تماس بگیرید!

برای بازسازی ظروف با کارشناسان ما به شماره 09102163861 تماس حاصل فرمایید!

مطالبی که بهتر است بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

ثبت درخواست بازسازی ظروف
1انتخاب نوع ظروف
2ثبت آدرس
3ثبت زمان ارسال
4توضیحات اضافی
جنس ظروف(Required)